היא לא יכולה עוד לשאת אותו (סיפורים מחדר האימון הזוגי)

אהבתם? שתפו עם חברים ומשפחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

היא הגיעה אליי נסערת ונחושה לסיים את פרק הנישואין שלה. אמרה שהיא לא יכולה עוד לשאת אותו, שהפערים ביניהם עצומים; היא למדה, התפתחה, התקדמה, והוא נותר מאחור, לא מכיל ולא מסוגל לקבל את השינוי. היא רוצה חירות, חופש, גם במחיר של סיכון כלכלי וירידה ברמת החיים.

לאחר מספר מפגשים של בירור והעמקה, קיבלתי את רשותה לרתום את בעלה לתהליך. כי הרי לגירושין, כמו לנישואין – דרושים שניים. ואם להתגרש – אז עדיף בהסכמה ותוך הבנות משותפות שיקלו על הצדדים. אבל לפני שמחליטים להתגרש, נכון לבדוק אם מוצו כל הניסיונות להישאר יחד.

הוא הסכים. בשלב זה קיימתי מפגשים עמו (בלעדיה). הוא היה טעון ופגוע. מצדו  "תפקידה של אישה בנישואין גם אם היא עובדת, הוא לדאוג לבית, 'לתת לבעלה', לגדל את הילדים. אשתי לא עושה שום דבר מאלה! פירגנתי לה שתצא ללימודים, היא צריכה להגיד תודה ולחזור לעניינים."

לקראת הפגישות המשותפות, הנחיותיי היו ברורות: אני מנהלת את הדיון, והם מתחייבים לקיים שיח תרבותי ומכבד.

בפגישה הראשונה ביקשתי מכל אחד מהם לתאר ב'רשימת מכולת' כיצד לדעתם נראים נישואין אידיאליים (הוא: אישה אוהבת, מפנקת, בילויים משותפים, סקס, בית נקי ומסודר, אירוח חברים, התעניינות ביום שעבר עליי, להיות למען הילדים, חלוקה שווה בנטל הכלכלי. היא:  אהבה, אמון, בילויים משותפים, אוירה נטולת מתח בבית, תקשורת טובה, הקשבה, הכלה, מרחב אישי, בילויים משותפים ובילויים בנפרד – כל אחד עם החברים/רות שלו.) התמונה שהתקבלה שיקפה את המשותף והמפריד (הפערים) ביניהם. בפגישות המשותפות הבאות פירקנו כל אחד ממרכיבי הרשימה, את המשמעויות שלהם, את רמת חשיבותם, מה טעון שיפור, על מה ניתן לוותר ועל מה לא. הם נשלחו עם 'משימות בית' בתום כל פגישה, לאימון ויישום.

אשתף כי בתום סדרת המפגשים המשותפים, החליטו השניים להישאר נשואים, כשהם מצוידים בתובנות ובכלים חדשים לפיתוח, טיפוח ושמירה על זוגיות מאפשרת, עם תשתית מחוזקת של אהבה.

חברים, כל אחד מגיע מעולם אחר של אמונות, ערכים ודפוסי התנהגות, ולכן, בתום תקופת ה'התאהבות' המעוורת, וככל שמשתנות נסיבות החיים (ילדים, משכנתא, התפתחות מקצועית והשכלתית) הפערים צפים וגדלים, ולא פוסחים על אף אחד מאיתנו. בתפיסת עולמי – נישואין הם לא מחויבי המציאות. לעתים – מציאות מיטבית וטובת הילדים תימצא דווקא בגירושין. אלא שכמו בכל אתגר בחיים, אני ממליצה לנסות תמיד למצות את מירב האפשרויות, בטרם קבלת החלטה בעלת חשיבות והשלכות רחוקות טווח.

אני מלווה זוגות באימון לשיפור הזוגיות וגם זוגות בפרידה.

מזמינה את מי שהדברים נוגעים בו, מוכרים לו, ורוצה לנסות לשנות כדי לשפר את איכות חייו, להתחיל בשימוש בכלים שהבאתי כאן כדוגמא. זו עשויה להיות נקודת פתיחה טובה.

מעוניינים במידע נוסף? השאירו פרטים ואשמח לשוב אליכם, או לתאם עמכם פגישת היכרות ללא עלות וללא התחייבות, מכל הלב!

מעוניינים במידע נוסף?

השאירו פרטים ואשמח לשוב אליכם, או לתאם עמכם פגישת היכרות
ללא עלות וללא התחייבות, מכל הלב!

יש לך מה להגיד? אשמח לשמוע!

מעוניינים במידע נוסף?

השאירו פרטים ואשמח לשוב אליכם, או לתאם עמכם פגישת היכרות
ללא עלות וללא התחייבות, מכל הלב!